Objavljen javni poziv za sufinanciranje nabave uređaja za sprječavanje nastanka biootpada (otpada od hrane) u dječjim vrtićima (JP-EU-2/2024)
Predmet Javnog poziva
Predmet Javnog poziva za sufinanciranje nabave uređaja za sprječavanje nastanka biootpada (otpada od hrane) u dječjim vrtićima (u daljnjem tekstu: Javni poziv) je dodjela sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: Fond) za sufinanciranje troškova nabave novih uređaja za sprječavanje nastanka biootpada (otpada od hrane).
U smislu ovog Javnog poziva uređajima se smatraju dehidratori i digestori
Ciljevi i očekivani učinci
Javnim pozivom se doprinosi provedbi aktivnosti poticanja sprečavanja nastanka otpada te primjeni reda prvenstva gospodarenja otpadom sukladno Zakonu o gospodarenju otpadom („Narodne novine” broj 84/2021), pri čemu je prvi i najvažniji korak sprječavanje nastanka otpada, odnosno njegovo smanjenje na izvoru. Nabavom uređaja smanjuje se količina biootpada koji se odlaže na odlagalište, te se daje doprinos učinkovitom gospodarenju otpadom u skladu s načelima održivog razvoja i zaštite okoliša.
Korisnici sredstava i uvjeti za dodjelu sredstava
Pravo na korištenje sredstava Fonda sukladno ovom Javnom pozivu mogu ostvariti dječji vrtići koji su proračunski korisnici državnog proračuna odnosno proračuna JLP(R)S te udovoljavaju sljedećim uvjetima:
- imaju sjedište na području Republike Hrvatske
- podnesu prijavu za korištenje sredstava Fonda sukladno uvjetima ovog Javnog poziva
- dostave obveznu dokumentaciju i ispunjavaju sve uvjete sukladno ovom Javnom pozivu
- nemaju dospjelih nepodmirenih i/ili nereguliranih dugovanja prema Fondu
- nemaju poslovne račune u blokadi
- nemaju nepodmirenih obveza javnih davanja prema potvrdi Porezne uprave
- prihvate uvjete zajedničkog sudjelovanja u sufinanciranju nabave uređaja
Fond će dodijeliti sredstva samo za uređaje koji posjeduju sva potrebna odobrenja/certifikate za rad sukladno EU direktivama i zakonima RH (npr. Izjava o sukladnosti i tehnička specifikacija) što uključuje i udovoljavanje odredbama iz Pravilnika o graničnim vrijednostima emisija otpadnih voda ako je primjenjivo za uređaj.
Sredstava fonda
Ukupno raspoloživ iznos sredstva Fonda po ovom Javnom pozivu iznosi 200.000,00 EUR. Sredstva pomoći po ovom Javnom pozivu dodjeljuju se dječjim vrtićima koji mogu ostvariti sufinanciranje do najviše 20.000,00 EUR , ali ne više od postotnog udjela koji je propisan Pravilnikom i to:
- do 80% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja, ukoliko se radi o projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području posebne državne skrbi Republike Hrvatske i u prvoj skupini otoka
- do 60% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja, ukoliko se radi o projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području druge skupine otoka, odnosno na području određenom kao brdsko-planinsko područje
- do 40% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja, ukoliko se radi o projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na ostalim područjima Republike Hrvatske
Po ovom Javnom pozivu svaki prijavitelj može dostaviti jednu (1) prijavu za sufinanciranje nabave uređaja.
Ukoliko troškovi prelaze predviđeni maksimalni iznos sredstava po jednoj prijavi postotni udio Fonda u opravdanim troškovima odgovarajuće se smanjuje.
Fond će na svojoj mrežnoj stranici www.fzoeu.hr objaviti obavijest vezanu uz dan iskorištenosti sredstava po ovom Javnom pozivu i zatvaranju Javnog poziva, kao i eventualnom privremenom zatvaranju Javnog poziva, do utvrđivanja iznosa preostalih raspoloživih sredstava po ovom Javnom pozivu.
Prihvatljivi i opravdani troškovi
Prihvatljivi i opravdani troškovi ovog Javnog poziva su oni koji se odnose na nabavu novih uređaja za sprječavanje nastanka biootpada (otpada od hrane).
Porez na dodanu vrijednost (PDV) se smatra opravdanim troškom ako se PDV u računima za utvrđivanje Fondu opravdanih troškova ne koristi kao pretporez u obračunskom razdoblju.
Operativni troškovi i troškovi održavanja uređaja ne smatraju se prihvatljivim troškom.
Obvezna dokumentacija
Obvezna dokumentacija za podnošenje prijave za sufinanciranje nabave uređaja sadrži sljedeće dokumente:
- Obrazac 1 s općim podacima o prijavitelju, potpisan i ovjeren od odgovorne/ovlaštene osobe prijavitelja
- Obrazac 2 sa specifikacijom i troškovima nabave uređaja, čiji privitak čini:
Informativna ponuda za planiranu nabavu uređaja uz koju se prilaže sva prateća dokumentacija (izjava o sukladnosti uređaja, tehnička specifikacija i izjava da uređaj zadovoljava odredbe iz Pravilnika o graničnim vrijednostima emisija otpadnih voda, ako je primjenjivo)
- Potvrdu Porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja prijavitelja, ne stariju od 30 dana od dana podnošenja prijave
- Potpisanu i ovjerenu Izjavu (Obrazac 3) pod materijalnom i kaznenom odgovornošću hoće li se PDV u računima za utvrđivanje Fondu opravdanih troškova koristiti ili se neće koristiti kao pretporez u obračunskom razdoblju, o osiguranju vlastitih sredstava za nabavu novih uređaja te izjavom da prijavljeni projektni troškovi j aktivnosti nisu niti će biti predmet dvostrukog financiranja.
Sva obvezna dokumentacija dostavlja se u tiskanom i elektroničkom obliku na USB-u.
Dostava prijave na javni poziv
Rok za dostavu prijave na ovaj Javni poziv počinje danom objave Javnog poziva na mrežnoj stranici Fonda, a završava danom iskorištenosti predviđenih sredstava Fonda za ovaj Javni poziv, a najkasnije istekom kalendarske godine 31. prosinca 2024. godine.
Podnošenje prijava na Javni poziv započinje 17. svibnja 2024. godine od 9:00 sati.
Objavljen natječaj