Arhiva vijesti
Godina
Mjesec:
Označite kategoriju interesa:
Izdvojene vijesti Natječaji Natječaji
03/12/2019 Poduzetništvo

Predstavljena nova digitalna usluga koja će omogućiti jednostavnije i brže pokretanje poslovanja - START

Radi se o informacijskom sustavu koji omogućuje brzo i jednostavno pokretanje poslovanja elektroničkim putem za trgovačka društva i obrt. Usluga je dostupna preko sustava e-Građani, a osnovni preduvjet korištenja je posjedovanje vjerodajnice sigurnosne razine 4, što podrazumijeva elektroničku osobnu iskaznicu ili FINA-in certifikat.

Poduzetnici u Hrvatskoj od jučer svoje poslovanje mogu pokrenuti u tek nekoliko dana, putem novog digitalnog servisa Vlade Republike Hrvatske - START. Radi se o informacijskom sustavu koji omogućuje brzo i jednostavno pokretanje poslovanja elektroničkim putem za trgovačka društva i obrt. Usluga je dostupna preko sustava e-Građani, a osnovni preduvjet korištenja je...

Poduzetnici u Hrvatskoj od jučer svoje poslovanje mogu pokrenuti u tek nekoliko dana, putem novog digitalnog servisa Vlade Republike Hrvatske - START. Radi se o informacijskom sustavu koji omogućuje brzo i jednostavno pokretanje poslovanja elektroničkim putem za trgovačka društva i obrt. Usluga je dostupna preko sustava e-Građani, a osnovni preduvjet korištenja je posjedovanje vjerodajnice sigurnosne razine 4, što podrazumijeva elektroničku osobnu iskaznicu ili FINA-in certifikat.

Novu digitalnu uslugu u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta jučer je predstavio ministar Darko Horvat, ističući kako je primarni cilj uspostave ovakvog sustava bio povezati postojeće poslovne registre, baze podataka i postupke u jednu cjelovitu uslugu, kako bi se budućim poduzetnicima i obrtnicima olakšao ulazak u svijet poslovanja te ih rasteretio nepotrebnih nameta i drastično im skratio potrebno vrijeme.

„Ovo je naš doprinos digitalizaciji gospodarstva i unapređenju okvira za poslovanje u Hrvatskoj, čime također pokazujemo i način kako stvari možemo puno brže pokrenuti prema naprijed. Međuresorna suradnja ovdje je odigrala ključnu ulogu jer smo desetak različitih institucija povezali u jedan funkcionalan sustav koji će budućim poduzetnicima uvelike olakšati i pojednostaviti početak  poslovanja“, objasnio je ministar Horvat te dodao kako su uz resorna ministarstva u realizaciji ovog projekta sudjelovale i brojne druge institucije poput trgovačkih sudova, Porezne uprave, Državnog zavoda za statistiku, HZMO-a, HZZ-a, HZZO-a, Hrvatske udruge banaka, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva i drugih. „Proces koji je do sada trajao i do mjesec dana svodimo na tek nekoliko dana. Sedam različitih koraka koje je bilo potrebno poduzeti sada svodimo na jedan. Na taj način ujedno budućim poduzetnicima, koje i na ovaj način želimo potaknuti na ulaz u poduzetništvo, dodatno rasterećujemo različitih nameta, naknada, administrativnih troškova i vremena potrebnog kako bi se obišli svi šalteri. No, ovo nije kraj priče jer ovu uslugu u narednom periodu planiramo dodatno unaprijediti te na kraju omogućiti i zatvaranje tvrtke, odnosno startu dodati stop“, zaključio je Horvat.

Javni sektor mora nastaviti činiti sve kako bi bio što kvalitetniji servis građanima i poduzetnicima

O važnosti kvalitetne međuresorne suradnje za izradu ovakvog digitalnog sustava govorio je i državni tajnik Ministarstva pravosuđa Juro Martinović. „Ovo je još jedan pokazatelj kontinuiranih napora i nastojanja ove Vlade u pronalasku različitih rješenja koja će našima građanima olakšati život. Javni sektor, dakle svi Vladini resori, mora činiti sve da bude kvalitetan servis građanima i poduzetnicima. Ministarstvo pravosuđa dala je svoj doprinos ovom projektu kroz izmjene Zakona o trgovačkim društvima i Zakona o državnom registru, što je omogućilo da ovaj projekt ide dalje i da poduzetnici koji imaju dobre poslovne ideje mogu iste i realizirati bez da im administracija u tome bude zapreka“, naglasio je Martinović i dodao kako je u današnjim tržišnim okolnostima brzina presudan faktor, te da će ova usluga sigurno doprinijeti daljnjem rastu konkurentnosti našega gospodarstva.

Brojne prednosti START-a predstavili su djelatnici FINA-e, koja je i realizirala sam projekt. "Manji su troškovi, kraće je trajanje, manje je dokumenata, a više informacija, te je dostupno u svakom trenutku. To je ogledan primjer usluge kakvu želimo omogućavati našim poduzetnicima, koji nam se uvijek mogu obratiti s pitanjima ukoliko im neke stvari neće biti jasne“, objasnio je predsjednik FINA-e Dražen Čović, dok je više detalja u kratkoj prezentaciji predstavila direktorica sektora servisa za državu Iva Sabljak.

U sljedećem koraku stvaranje mogućnosti za pokretanje poslovanja inozemnih osnivača i upis promjena

Na važnost koju će ova usluga imati za sve buduće poduzetnike i obrtnike osvrnuo se i predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec. „Drago mi je što ćemo uspostavom jedne ovakve usluge gubiti puno manje vremena na administraciju i prikupljanje brojne papirologije, na čemu čestitam svima koji su sudjelovali u izradi same aplikacije. Iznimno je važno da svi oni koji žele ući u biznis za to dobe priliku u što kraćem roku i na što jednostavniji način. Poduzetnici i obrtnici moraju se baviti svojim poslom i ne bi se trebali zamarati onime što se događa u obradi njihovog zahtjeva“, rekao je Ranogajec.

Poznato je kako se u drugoj fazi uspostave očekuje elektroničko pokretanje poslovanja za inozemne osnivače, nakon čega se planira uvesti i mogućnost upisa promjena. "Kada se za to steknu preduvjeti, sustav START će se povezivati s drugim sustavima koji mogu unaprijediti čitav proces pokretanja poslovanja. Krajnji cilj nam je ovu aplikaciju učiniti prepoznatljivim virtualnim mjestom na koje poduzetnici iz Hrvatske, ali i cijelog svijeta, dolaze kako bi se informirali o željenoj djelatnosti ili obliku poslovanja, na kojem pokreće svoje poslovanje, ali se na isto vraća svaki puta kada ima potrebu neku promjenu u svome poslovanju pravno regulirati ili se uključiti u procese poboljšanja poduzetničke klime svojim prijedlozima", zaključio je predstavljanje nove digitalne usluge ministar Horvat.


"START-Jedan korak do poslovanja"
Kratki vodič kroz aplikaciju START

Više informacija o sustavu potražite na https://start.gov.hr

Prikaz pojedinačne vijesti
Pročitaj više
21/11/2019

Javni poziv: 18 milijuna kuna za fotonaponske elektrane u turizmu

Predmet poziva je dodjela sredstava za postavljanje jedne nove fotonaponske elektrane za proizvodnju električne energije za vlastite potrebe, u samostalnom ili mrežnom radu, a rezervirana su sredstva u iznosu do 18.000.000,00 kn koja će se dodijeljivati do utroška ili do kraja 2019. godine, što prije nastupi.

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je 19. studenog 2019. javni poziv za sufinanciranje korištenja obnovljivih izvora energije (fotonaponskih sustava) u turizmu fizičkim osobama građanima – registriranim iznajmljivačima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.

Predmet poziva je dodjela sredstava za postavljanje jedne nove...

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je 19. studenog 2019. javni poziv za sufinanciranje korištenja obnovljivih izvora energije (fotonaponskih sustava) u turizmu fizičkim osobama građanima – registriranim iznajmljivačima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.

Predmet poziva je dodjela sredstava za postavljanje jedne nove fotonaponske elektrane za proizvodnju električne energije za vlastite potrebe, u samostalnom ili mrežnom radu, a rezervirana su sredstva u iznosu do 18.000.000,00 kn koja će se dodijeljivati do utroška ili do kraja 2019. godine, što prije nastupi. Opravdani troškovi po ovom pozivu su troškovi nabave i ugradnje FNE i troškovi stručnog nadzora nastali nakon 20. studenog 2019. godine.

Sredstva se dodijeljuju prema sljedećem modelu:

Iznajmljivačima u iznosu do 70.000,00 kn po zahtjevu

a) provođenje stručnog nadzora – 40 /60 / 80 %, ali ne više od 1.000,00 kn / 1.500,00 kn / 2.000,00 kn ovisno o području provođenja projekta

b) nabava i ugradnja FNE – 40 % /60 %/ 80 %, ali ne više od 34.000,00 / 51.000,00 kn / 68.000,00 kn ovisno o području provođenja projekta

OPG-ovima u iznosu do 200.000,00 kn po zahtjevu

a) provođenje stručnog nadzora – 40 /60 / 80 %, ali ne više od 2.000,00 kn / 3.000,00 kn / 4.000,00 kn ovisno o području provođenja projekta

b) nabava i ugradnja FNE – 40 % /60 %/ 80 %, ali ne više od 98.000,00 / 147.000,00 kn / 196.000,00 kn ovisno o području provođenja projekta

Poziv je objavljan na stranicama FZOEU

Prikaz pojedinačne vijesti
Pročitaj više
19/11/2019

Poziv za prijavu projekata udruga u području prevencije nasilja nad i među djecom i mladima u 2019. godini

Ukupno planirana vrijednost Poziva je 3.500.000,00 kuna.

Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku objavljuje Poziv za prijavu projekata udruga u području prevencije nasilja nad i među djecom i mladima u 2019. godini kojim poziva udruge koje su programski usmjerene na rad s djecom i/ili mladima u Republici Hrvatskoj da se prijave za financijsku podršku projektima koji doprinose prevenciji nasilja nad i među djecom i...

Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku objavljuje Poziv za prijavu projekata udruga u području prevencije nasilja nad i među djecom i mladima u 2019. godini kojim poziva udruge koje su programski usmjerene na rad s djecom i/ili mladima u Republici Hrvatskoj da se prijave za financijsku podršku projektima koji doprinose prevenciji nasilja nad i među djecom i mladima na području Republike Hrvatske.

Ukupno planirana vrijednost Poziva je 3.500.000,00 kuna. 

Prijava na Poziv ostvaruje se putem sustava www.financijskepodrske.hr

Rok za dostavu prijava je 16. prosinca 2019. godine.

Sve informacije o Pozivu i načinu prijave navedene su u Uputama za prijavitelje koje su sastavni dio natječajne dokumentacije.

Prikaz pojedinačne vijesti
Pročitaj više
19/11/2019 Poljoprivreda i ruralni razvoj

Hrvatska poljoprivreda nakon 2020. – uključite se u javne konzultacije

Raspored konzultacija s početkom u 10 sati: 19. studenog u Pazinu (Otvoreno učilište), 20. studenog u Dugopolju (Hotel Katarina), 21. studenog u Zagrebu (Hotel International) te 22. studenog u Osijeku (Hotel Osijek).

Ministarstvo poljoprivrede organizira javne konzultacije radi izrade nacrta Nacionalne strategije poljoprivrede i ruralnog razvoja. Javne konzultacije pod nazivom ,,Strateška vizija razvoja poljoprivrede Republike Hrvatske nakon 2020.“ održat će se na četiri lokacije u Hrvatskoj na kojima će se poljoprivrednicima i svim dionicima predstaviti prvi nacrt Strateške vizije...

Ministarstvo poljoprivrede organizira javne konzultacije radi izrade nacrta Nacionalne strategije poljoprivrede i ruralnog razvoja. Javne konzultacije pod nazivom ,,Strateška vizija razvoja poljoprivrede Republike Hrvatske nakon 2020.“ održat će se na četiri lokacije u Hrvatskoj na kojima će se poljoprivrednicima i svim dionicima predstaviti prvi nacrt Strateške vizije te o njemu raspraviti.
Raspored konzultacija s početkom u 10 sati: 19. studenog u Pazinu (Otvoreno učilište), 20. studenog u Dugopolju (Hotel Katarina), 21. studenog u Zagrebu (Hotel International) te 22. studenog u Osijeku (Hotel Osijek).
 
Naime, 2018. godine Ministarstvo poljoprivrede pokrenulo je proces izrade sveobuhvatne strategije poljoprivrede i ruralnog razvoja, prvenstveno s ciljem stvaranja podloge za preokretanje negativnih trendova u hrvatskoj poljoprivredi. U proces su od samog početka ugrađena dva osnovna postulata na kojima se bazira izrada Strategije, a to su provedba dubinske analize dostupnih podataka i procjena uspješnosti dosadašnje politike, koristeći najsuvremenije dijagnostičke metode te uključenost svih relevantnih predstavnika sektora i zainteresirane javnosti u apsolutno svaku od faza projekta.
 
Dubinska analiza, odnosno dijagnostičko izvješće je nastalo sveobuhvatnom analizom sektorskih podataka, kao i ključnih vanjskih čimbenika koji direktno ili indirektno utječu na poljoprivredu, ruralni prostor i akvakulturu. U izradi su sudjelovali i poljoprivrednici, ribari, sektorska udruženja, institucije, stručnjaci i predstavnici akademske zajednice. Ministarstvo je u proces izrade strateških dokumenata angažiralo vanjske i domaće stručnjake koji imaju iskustvo u provedbi poljoprivredne i ribarstvene politike EU, ali i one izvan EU. Na desetak radionica, organiziranih u Rijeci, Splitu, Zadru, Osijeku i Zagrebu, sudjelovao je veliki broj poljoprivrednika i ribara koji su iznijeli svoja mišljenja i stavove o budućnosti hrvatske poljoprivrede i ribarstva, a provedena je i web anketa. Ministarstvo poljoprivrede je na kućne adrese svih registriranih poljoprivrednika i ribara poslalo 174.460 pisama s osnovnim informacijama o projektu i poziv na aktivno uključivanje. Povratne informacije prikupljene na ovaj način ugrađene su u dokumente koje smo do sada izradili te će poslužiti za izradu konačne Strategije. Rezultati analize, odnosno dijagnostičko izvješće, predstavljeno je udrugama proizvođača i ostalim dionicima u Ministarstvu poljoprivrede, u srpnju 2019. godine.
 
S izradom analitičkih dokumenata završena je prva faza projekta. Ministarstvo poljoprivrede će u suradnji sa Svjetskom bankom do kraja godine izraditi Stratešku viziju za razvoj poljoprivrede i ruralnog prostora, a početkom sljedeće godine akcijske planove za provedbu ovih strateških dokumenata. Strategija poljoprivrede i ruralnog razvoja će u konačnici poslužiti i kao podloga za programiranje Nacionalnog strateškog plana za ZPP 2021.-2027. kojeg će Ministarstvo samostalno izraditi po završetku pregovora o sljedećem programskom razdoblju na razini EU.
Kako bi zainteresiranoj javnosti bile dostupne sve informacije i postupci vezani uz izradu Strategije razvoja poljoprivrede i ruralnog prostora, otvorili smo web stranicu: https://poljoprivreda2020.hr/ na kojoj su objavljene sve komponente tog projekta, plan provedbe, projektni tim, prezentacije i dokumenti.

Prikaz pojedinačne vijesti
Pročitaj više
15/11/2019

Inovacijski vaučeri za MSP-ove

Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 75.000,00 kuna, a najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 10.000,00 kuna.


Poziv „Inovacijski vaučeri za MSP-ove“ koji je objavilo Ministarstvo, gospodarstva, poduzetništva i obrta još uvijek je aktualan. Na ovaj poziv mogu se prijaviti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće. Predmet poziva je jačanje kapaciteta MSP-ova za istraživanje, razvoj i inovacije kroz suradnju s znanstveno-istraživačkim...


Poziv „Inovacijski vaučeri za MSP-ove“ koji je objavilo Ministarstvo, gospodarstva, poduzetništva i obrta još uvijek je aktualan. Na ovaj poziv mogu se prijaviti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće. Predmet poziva je jačanje kapaciteta MSP-ova za istraživanje, razvoj i inovacije kroz suradnju s znanstveno-istraživačkim organizacijama u svrhu razvoja novih proizvoda, usluga ili procesa, s naglaskom na komercijalizaciju proizvoda i usluga.
Prihvatljive aktivnosti su namijenjene inovacijama koje trebaju rezultirati proizvodima, uslugama ili procesima koje su novost u ponudi poduzeća i/ili novost na tržištu:
• testiranje proizvoda, usluge ili procesa,
• ispitivanje proizvoda, usluge ili procesa,
• demonstracijske aktivnosti,
• stručna i tehnička znanja u svrhu razvoja proizvoda, usluga i procesa
Iznos i intenzitet potpore
Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 75.000,00 kuna, a najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 10.000,00 kuna.
Za dodjelu bespovratnih sredstava prijaviteljima koji su registrirani na područjima jedinica područne (regionalne) samouprave utvrđuju se sljedeći intenziteti potpora:
• 85% prihvatljivih troškova – sredstva namijenjena za I. skupinu JP(R)S,
• 80% prihvatljivih troškova – sredstva namijenjena za II. skupinu JP(R)S,
• 75% prihvatljivih troškova – sredstva namijenjena za III. skupinu JP(R)S,
• 70% prihvatljivih troškova – sredstva namijenjena za IV. skupinu JP(R)S.
(Brodsko-posavska županija nalazi se u I. skupini te intenzitet potpore iznosi 85% prihvatljivih troškova)
Više informacija o natječaju možete pronaći ovdje https://efondovi.mrrfeu.hr/MISCms/Pozivi/Poziv?id=cfc4e79b-68c5-4ce8-a481-04ee5d76dda2 ili nas kontaktirajte na broj: 035/637-200.
 

Prikaz pojedinačne vijesti
Pročitaj više
15/11/2019

Najava: Energetska obnova višestambenih zgrada

Prijavitelji mogu biti ovlašteni predstavnik suvlasnika zgrade (predstavnik suvlasnika) ili upravitelj zgrade u ime i za račun suvlasnika

Fond: Europski fond za regionalni razvoj

Operativni program: Operativni program „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“

Tip natječaja: otvoreni postupak dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog poziva

Status: u najavi

Nadležno tijelo: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja

Područje: energetska učinkovitost...

Fond: Europski fond za regionalni razvoj

Operativni program: Operativni program „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“

Tip natječaja: otvoreni postupak dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog poziva

Status: u najavi

Nadležno tijelo: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja

Područje: energetska učinkovitost i obnovljivi izvori energije

Prijavitelji: ovlašteni predstavnik suvlasnika zgrade (predstavnik suvlasnika) ili upravitelj zgrade u ime i za račun suvlasnika

Sažetak: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja najavljuje da će početkom I. kvartala 2020. godine biti objavljen Poziv na dostavu projektnih prijedloga „Energetska obnova višestambenih zgrada“, kojim će se podupirati provedba mjera energetske obnove i korištenje obnovljivih izvora energije, posebno integriranim pristupom, u višestambenim zgradama.

Svrha (cilj) Poziva: Smanjenje potrošnje energije za grijanje/hlađenje (QH,nd) na godišnjoj razini (kWh/god) od najmanje 50% u odnosu na godišnju potrošnju energije za grijanje/hlađenje prije provedbe mjera energetske obnove i korištenje obnovljivih izvora energije u višestambenim zgradama.
 

Prikaz pojedinačne vijesti
Pročitaj više
Izdvojene vijesti Natječaji Natječaji

Ako imate poslovnu ideju, trebate stručnu pomoć u pisanju i provedbi projekta, obratite nam se s povjerenjem.

+385 35 637 200